Tuesday 20 July 2010

Sedutan Novel Sesuci Kasih Solehah Part-1 Proloq Kasih Written By Aim Suhaimi

Petang itu aku keluar untuk membeli barang yang dipesan oleh ibuku,sambil-sambil itu aku melihat pepohon lalang bagaikan menari-nari di sepanjang hamparan jalan itu.Terasa nyaman sahaja suasana angin sepoi-sepoi bahasa yang menyelinap ke kulit halusku ini. kicauan burung-burung pipit di angkasa luas petang itu menambahkan kedamaian petang itu. Langkahku masih ku atur pantas menuju ke kedai yang tidak jauh dari rumahku nun dihujung kampung. Hamparan sawah padi yang sangat hijau dan mempersonakan itu membuatkan jiwaku begitu selesa dan aman.

Sedang diriku asyik menikmati keindahan alam, aku dikejutkan oleh sapaan seseorang dari belakangku,lalu kutolehkan kepala,alangkah terperanjatnya aku kerna yang berdiri satu susuk tubuh yang aku amat kenali. Ya!Aku sangat mengenalinya melalui senyumannya itu yang mekar bagaikan ros merah yang indah ditaman. Wajah yang suatu ketika dulu yang pernah membuat aku menjadi insan bergelar manusia. Lenggok badannya masih belum berubah seperti kali pertama aku bertemu dengannya.
Assalamualaikun..itulah kata-kata yang terpacul dari bibirnya. Lantasku membalas salamnya dengan senyuman tulus.

No comments: