Friday 25 June 2010

Seandainya...

Salam semua rakan-rakan sekalian,apa khabar kalian sekarang?Rasanya sudah lama saya tidak mengupdate blog saya ini kerna masalah-masalah yang tidak boleh dielakkan.Kali ini saya agak tertarik untuk berkongsi dengan kalian semua tentang sesuatu perkara yang saya rasa sangat universal untuk dikongsikan bersama-sama iatu masalah yang dihadapi oleh sebuah negara yang saya kira cukup bersejarah iatu kemelut yang berlaku di Palestine.Pergolakan yang berlaku bagi menentang Zionis durjana si celaka rejim Israel yang tak habis-habis menipu dunia tentang hak mereka.Pada hemah saya,apa yang terjadi terhadap rakyat Palastine ini berpunca dari mereka sendiri iatu mereka tidak bersatu padu dan bergandingan dalam menentang si Rejim Israel.Sedangkan mereka acapkali berkelahi sesama mereka bahkan sesama agama lagi!.

Jika ingin memastikan Palestine bebas dari cengkaman zionis,mereka hendaklah berhenti berbalah sesama mereka dahulu dan berganding bahu menghancurkan Israel durjana!.Seandainya mereka mempunyai nilai-nilai murni utuh dan jujur dalam berjuang,insyaallah..Allah akan membantu mereka sebaiknya.Seandainya juga kalau dunia tiada manusia yang berhati binatang dan mereka-mereka yang membinasakan bumi ini nescaya aman,damailah dunia ini.Namun,ungkapan seandainya ini sudah tidak relevan dalam zaman serba moden ini kerna agak mustahil bagi perkara ini berlaku.Keajaiban sahaja yang menjadi azimat buat mereka saat ini serta doa dari saudara seislam dan pertolongan Allah sahaja.Dikesempatan ini,marilah kita bersama-sama mendoakan agar tanah Palastine akan bebas dan peroleh kemenangan unggul dan membuka mata kuasa-kuasa besar dunia!.Ya Allah!Padamu saja kami berserah dan memohon perlindungan dan kekuasaan dariMu.Amin.

Salam sayang dariku,
Suhaimi Aziz

No comments: