Monday, 12 April 2010

Erti Persahabatan Padaku...

Salam semua teman-temanku,apa khabar kalian hari ini??harap-harap dalam keadaan baik-baik hendaknya.Saya ingin berkongsi bersama kalian tentang suatu perkara yang kadangkala di pandang biasa oleh sesetengah manusia iatu PERSAHABATAN.Apa itu persahabatan?adakah suatu hiburan?khayalan?cerita dongeng?Persahabatan itu merupakan suatu ikatan antara seorang makhluk yang bernama teman yang sentiasa menjaga apa sahaja baik buruk,suka duka dan rahsia-rahsia serta tempat untuk melepaskan emosi dan perasaan dan tempat untuk meluahkan emosi dan apa jua masalah.Itulah namanya PERSAHABATAN pada diriku!Susah senang,pahit-manis dapat dikongsi bersama-sama.Alangkah indahnya dunia ini jika semua manusia di seluruh dunia mengamalkan menjadikan sahabat sebagai suatu perkara positf.Dunia sekarang sudah ketandusan kasih sayang,keperikemanusiaan,dan nilai-nilai murni yang suatu ketika dahulu di sanjung tinggi.Sahabat yang baik adalah sahabat yang boleh menerima segala baik buruk dan dapat mengawal sifat marahnya.
Saya sangat tertarik dengan beberapa petikan nasihat Luqman Al-Hakim kepada anaknya yang berbunyi:
 Hai anakku; bilamana engkau mahu mencari kawan sejati, maka ujilah terlebih dahulu dengan berpura pura membuat dia marah. Bilamana dalam kemarahan itu dia masih berusaha menginsafkan kamu,maka bolehlah engkau mengambil dia sebagai kawan. Bila tidak demikian, maka berhati hatilah.
Semoga kita bersama-sama dapat menyemai semangat menghargai sahabat dan mengenal erti sebenar PERSAHABATAN.Insyaallah..(^^)


Khas buat Sahabat-sahabatku.


A Lots Love,
Suhaimi Aziz

1 comment:

Suhaimi Aziz said...

Sayang kamu semua..!!(^_^)